Cílem projektu Czech POINT je vytvořit garantovanou službu pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho univerzálního místa, kde je možné získat a ověřit data z veřejných i neveřejných informačních systémů veřejné správy, úředně ověřit dokumenty a listiny, převést písemné dokumenty do elektronické podoby a naopak, získat informace o průběhu správních řízení ve vztahu k občanovi a podat podání pro zahájení řízení správních orgánů.
Systém Czech POINT poskytuje pro veřejnost celou řadu služeb:
Služba | Dostupnost |
---|---|
Autorizovaná konverze dokumentů | |
Centrální úložiště ověřovacích doložek | |
Datové schránky | |
Podání do registru účastníků provozu modulu autovraků ISOH | |
Přijetí podání podle živnostenského zákona (§ 72) | |
Úschovna systému Czech POINT | |
Vydání ověřeného výstupu ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů | |
Výpis z bodového hodnocení řidiče | |
Výpis z insolvenčního rejstříku | |
Výpis z Katastru nemovitostí | |
Výpis z Rejstříku trestů | |
Výpis z Rejstříku trestů právnické osoby | |
Výpis z Veřejných rejstříků | |
Výpis z Živnostenského rejstříku | |
Základní registry |
Aby bylo možné na kontaktním místě veřejné správy (Czech POINT) úspěšně získat výpis nebo učinit podání, je zapotřebí s sebou přinést obvykle tyto podklady:
Některé agendy nevyžadují ověření totožnosti žadatele, a pak není vyžadován doklad totožnosti, plná moc, doklad o zastupování, ani doklad o oprávnění zastupovat danou organizaci.
Výše poplatku závisí na konkrétní agendě.